Tandemová implementace ERP a EDI řešení ve společnosti VeGa solutions
Obchodní společnost VeGa solutions s.r.o., která působí v oblasti B2B obchodu je výhradním distributorem předních výrobců z oblastí elektro spotřebičů, baterií, mobilního příslušenství a drogerie. Společnost stejně jako mnoho dalších chtěla přenést chod a řízení firemních procesů z vlastní infrastruktury do cloudu. Proto zvolila nový podnikový informační systém MS Dynamics NAV 2017 na cloudové platformě MS Azure. Implementátorem tohoto ERP řešení byl brněnský NAVISYS.
VeGa solutions má vybudované obchodní vztahy ve většině velkých slovenských a českých obchodních řetězců a také se zahraničními partnery. Právě požadavek na pokročilou EDI komunikaci s obchodními partnery byl důvodem paralelní implementace nového podnikového informačního systému a integrovaného EDI řešení. Dalším důvodem bylo zavedení organizovaných postupů ve skladu a následné navýšení potřebného objemu skladových zásob.
Společnost zvolila podnikový informační systém MS Dynamics NAV provozovaný na cloudové platformě Microsoft Azure. Nasazením oborového řešení Biz4Distribution došlo, díky sjednocení veškerých objednávek v jednom systému a zavedení systému čteček, k zoptimalizování skladových procesů. Zároveň byly kompletně pokryty oblasti účetnictví, nákupu a prodeje.
Nasazení modulu Anveo EDI Connect poskytlo nejvyšší úroveň automatizace elektronické výměny dat mezi obchodními partnery. Řešení umožnilo načítání objednávek od klíčového zákazníka přímo do Dynamics NAV a následnou tvorbu obchodních dokladů (dodacích listů a faktur). Společnost má k dispozici data o aktuálním stavu zásob, na základě kterých přesně určuje termíny dodávek a plánuje nákupní objednávky.
Velkou přidanou hodnotou, zejména pro obchodní tým, se stalo využití tabletového a mobilního klienta. Obchodní zástupci mohou odkudkoli zakládat online prodejní objednávky Zahájení obchodního cyklu je díky okamžitému rozeslání EDI zpráv otázkou několika minut.
Společnost VeGa solutions brzy po spuštění systému do ostrého provozu zaznamenala zefektivnění práce ve skladu. Důkladná analýza a čas strávený tvorbou detailního zadání a návrhu znamenal ve výsledku naprosto bezproblémovou realizaci. Doba realizace EDI projektu byla v řádu jednotek týdnů. Prokazatelné výsledky u zahrnutých procesů a úspěšný „zkušební provoz“ vedly k přípravě další fáze, ve které došlo k rozšíření procesů na čtečkách, tisku vlastních čárových kódů a další automatizaci při příjmu objednávek a expedici zboží. Projekt ve společnosti VeGa solutions byl ukázkovým příkladem využití agilní metodiky projektového řízení v IT. Ta má nesporně kladný dopad na úsporu času a investice v případě, že je zákazník vybaven dostatečnou odborností k tomu, aby byl partnerem do diskuze při intenzivní spolupráci.
O společnosti VeGa solutions s.r.o.
VeGa solutions s.r.o. je dynamickou společností, která aktivně vystupuje na trhu od roku 2008. Působí v oblasti B2B obchodu a distribuce a v oblasti informačních technologií. Společnost nabízí kvalitní produkty a služby, které jsou vždy „šité na míru“ každému klientovi. Vega solutions má výhradní zastoupení pro distribuci zboží různých předních výrobců z oblastí elektro spotřebičů, baterií, mobilního příslušenství a drogerie.
Obchodní vztahy má vybudované ve většině velkých obchodních řetězců jako Orange, DATART, COOP jednota, Slovnaft, OKAY elektrospotřebiče, Elektro World, Auto Kelly a mnoho dalších, včetně zahraničních, partnerů. Oblast svého působení navíc společnost neustále rozšiřuje.
O společnosti NAVISYS
Společnost NAVISYS s.r.o. byla založena v roce 1997. Úspěšné implementace a kvalitní služby NAVISYS rychle posunuly mezi nejvýznamnější prodejce a implementátory Microsoft Dynamics NAV. Společnost se tradičně umisťuje mezi TOP 5 nejúspěšnějšími partnery Microsoft Dynamics v ČR. V současné době NAVISYS působí především jako dodavatel vertikálních řešení. Společnost disponuje týmem profesionálů v oblasti produktů Microsoft Dynamics a odborníky se zkušeností z průmyslových odvětví, do kterých směřují její produkty a služby. Produktové portfolio obsahuje také další produkty, např. reportovací a analytický nástroj Jet Reports, Microsoft SharePoint sloužící ke správě dokumentů, cloudové služby Dynamics 365, Office 365 a Microsoft Azure, systém pro plánování výroby (APS) PlannerOne od francouzské společnosti Ortems a další. V září 2017 NAVISYS uvedl na trh vlastní integrační modul NavSherpa určený pro celosvětový prodej v rámci partnerské sítě Microsoft.